Blog o miłości do urządzania własnego gniazdka... o miłości do shabby chic i do rzeczy pięknych...

Edukacyjnie ...



Zainspirowana artykułem pewnej gazety, chciałabym dziś troszkę usystematyzować wiedzę dotyczącą jednego z moich ulubionych stylów. Fajnie jak i wy dowiecie się czegoś więcej o tym co uwielbiam.
Ludzie błędnie oceniają SHABBY CHIC jako „ stary” , babciny.  Mnie to osobiście irytuje :) Bo to nie do końca jest tak… Dlatego dziś mała lekcja :)
 
SHABBY CHIC – „ wytarte wnętrze”

Dlaczego styl shabby chic zrobił na mnie wrażenie ?
-oryginalny, nieprzemijający, nadający ciepłe wnętrze, sprzyjające odpoczynkowi, dostępny dla każdego:)

Oczywiście wnętrza tego stylu są inspirowane wystrojem wiejskich siedzib. Ale w tym przypadku wybrane elementy „wysłużonych” mebli, dodatków zgodnie współistnieją nie tylko ze starymi sprzętami, romantycznymi ozdobami, ale przede wszystkim ze WSPÓŁCZESNYMI meblami :) 
 
KONTRAST FORM – to w tym stylu główna zasada aranżacji.
 Dlatego ten styl jest taki wspaniały – bo potrafi łączyć i komponować, tak różne światy ;) 

 www.pinka.pl

www.zpotrzebypiekna.pl

    www.forum.we-dwoje.pl


www.kobieta.onet.pl

CECHY TYPOWE dla stylu:

1. Wyposażenie ze śladami zużycia – nowe elementy postarzaj, stare wyciągaj na światło dzienne :)Rób to na różnych przedmiotach – materiałach, metalach, drewnie itp.
2. Niejednorodność stylowa-  nie trzeba łączyć kompletów. Zestawia się przedmioty o różnych formach np.  wiejskie stoły ze współczesnymi kanapami. Różnorodne są także naczynia. Nowoczesne połączone z delikatną porcelaną.
3. Pastele – Biel w kremowych, jakby pożółkłych odcieniach, złamane beżem, jasne szarości, a także blade róże, błękity, brązy, złote. ( Takie kolory są obecne w tym stylu)
4. Romantyczne dodatki – Dopełnieniem wystroju są stare koronki :) ,malowane, bądź haftowane  napisy na poduszkach, pościeli, które kreują przytulny nastrój.

Jakie elementy dekoracyjne shabby są obecnie moim marzeniem?
Jest tego całe mnóstwo…. Ale będę się z Wami dzielić tym stopniowo;)
Dziś wspomnę o MANEKINIE :)

Podoba mi się kilka rodzajów :



www.armonia.pl

http://allegro.pl/metalowy-damski-manekin-wystawowy-gorset-36-kolory-i3016977497.html 


www.luluanddrew.blogspot.com

Jak uda mi się za jakiś czas dostać , któreś z tych cudeniek lub podobne na pewno wstawię fotki i zobaczycie gdzie go ustawiłam w domu . Ale to wszystko w swoim czasie;)

Udostępnij poprzez:

Pogaduchy

4 komentarze:

  1. romantyczny styl! pastele z bielą, uwielbiam takie połączenie...!
    żałuję, że w takim nie mieszkam....

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja kocham takie wnętrza!!! Staram się wprowadzać elementy shabby chic do swojego małego gniazdka:) Gratuluję stanu w jakim jesteś-też jestem przyszłą mamuśką w 5 miesiącu:)Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efffciu:) Dołączyłam do grona obserwujących Twojego bloga;) I będę na pewno Cię "wspierać" oglądaniem:)
      Gratuluję dzidziusia życzę ZDROWIA:), ja już ostatni miesiąc;) Także mam nadzieję, że będzie z górki, chociaż teraz zaczęło się dłuuużyć;)

      Zachęcam do dołączenia u mnie do grona obserwujących - będzie mi miło;)

      Usuń
  3. Super wszystko się prezentuje. Ładne wnętrze to dobrze dobrane dodatki. Tu na stronie https://plissandroll.pl znajdziecie spory wybór rolet, plis, żaluzji.

    OdpowiedzUsuń