Blog o miłości do urządzania własnego gniazdka... o miłości do shabby chic i do rzeczy pięknych...

Światło w kuchni :) i sporo zmian

Dziś 13 grudnia - wspaniałe święto światła i cudownej patronki Św. Łucji. 
Dzięki temu, iż kochamy nie tylko design skandynawski, ale również literaturę dziecięcą z tamtych terenów, przybliżyłam sobie i synkowi całą historię i tradycję tej uroczystości. 
Zgodnie z tą chrześcijańską tradycją od dziś zaczynamy przygotowania do świąt. Jedziemy po choinkę... ah już czuję ten zapach, a w nocy piekłam słynne "Oczy św. Łucji" (Patronka niewidomych )


 Tak się złożyło, że mój post wnętrzarski dzisiaj też troszkę o świetle....

Już od jakiegoś czasu chodziła za mną myśl...tym razem myśl praktyczna....
Po raz kolejny cieszę się, że nasze gniazdko nie zostało kilka lat temu wybudowane, zrobione pod katalog perfekcyjnie. Moje decyzje wtedy... byłyby delikatnie mówiąc "mało dojrzałe", a teraz trudno byłoby nowe, idealne rzeczy, ustawienia, meble - wyrzucić. Finanse są jednak ważnym elementem w całym urządzaniu i niestety nie zawsze możemy dać ponieść się marzeniom, które się nakreśliły...
Ale o co chodzi z tym praktycznym dumaniem...

Tym razem po 7 latach użytkowania mojej kuchni, byłam niezadowolona pod kątem praktycznym z kilku rozwiązań. Przede wszystkim ustawienie stołu i światła w kuchni. Niby spore pomieszczenie, a jakoś ułożenie mebla, wieszak... sprawiały,że było ciasno i "ciężko". W tym przypadku pomogło po prostu przestawienie stołu, kilka innych dekoracji i prosta lampa z IKEI, dająca jasne, białe światło.

Wcześniej :



Obecnie :



Jest dużo jaśniej, lampa bezpośrednio nad stołem sprawiła,że wieczorami chce się pić herbatę właśnie w kuchni ;)

Następnie udało się pozbyć zlewu i baterii....zapytacie co mi przeszkadzało w zlewie? Okazało się, że struktura tego zlewu jest tak trudna do utrzymania w czystości, plamy, napoje, resztki podczas mycia właściwie wsiąkały tak głęboko, że trudno było to doczyszczać, nawet używając regularnie drogich detergentów.  Wyglądał cały czas brudno... kolor na żywo stał się popielato-zielono-beżowy.
Do tego bateria po prostu zrobiła się dziurawa...wrrr

I na końcu blat. Kiedyś beżowy pasował do brązowych mebli. Potem przy malowaniu zlał się z białymi frontami. Wybraliśmy kiedyś tanią formę okleiny,  nie do końca sprawdzała się i wyglądała.
Ostatecznie obecnie zdecydowaliśmy się na zamówienie u stolarza dębowego, solidnego blatu,który sprawił,że meble odżyły. Jakość czuć w rękach :)

Wcześniej :


Obecnie :


Zlewozmywak ceramiczny. Wspaniały w użytkowaniu. - allegro
Bateria - allegro









***

Moi drodzy, dziękuję za komentarze pod ostatnim artykułem. Sprawiliście mi dużą przyjemność,
Oto wygrani :)
Na koniec wyniki zabawy :
Nagroda nr 1 -  Monia (homemywhitedream.blogspot.com)
Nagroda nr 2 - Magdalena Kośka

Proszę o dane do wysyłki na meila orginal@op.pl

Asia

Udostępnij poprzez:

Pogaduchy

27 komentarze:

  1. Więcej światła więcej życia :)> Lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci ogromnie. Zupełnie się nie spodziewałam ;). Już piszę maila.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego wszystkiego zapomniałam dodać, że Twoja kuchnia dostała jakby blasku. Bardzo spodobał mi się zlewozmywak, od dawna taki mi się marzył. Ustawienie stołu jest zdecydowanie lepsze. Przestrzeń po prostu fantastyczna. Uściski :). Jeszcze raz dziękuję:).

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna kuchnia. Blat i zmiana oświetlenia zdecydowanie poprawiły wygląd kuchni. Jest cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My tez ostatnio czytałyśmy o Św. Łucji, przy okazji poznawania historii powstawania różnych tradycji bożonarodzeniowych.A,że ta postać nanm się spodobała, kupiłam nawet dla Natalki taką świąteczną lampkę właśnie z nią związana i Bożym Narodzeniem.
    P.S.kuchnia prezentuje się ślicznie, tylko pozazdrośćić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna kuchnia, dzięki białym ścianom nabrała lekkości,ja właśnie przymierzam się do wymiany mojej. Proszę napisz skąd masz takie piękne meble. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana one są akurat dawno robione na wymiar. Ale każdej firmie jak pokażesz to wykonają są proste i klasyczne:) Dziękuje

      Usuń
  7. Zmiany zdecydowania na plus:-)
    Radosnego Świętowania!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Każde zmiany coś wnoszą...na pewno rozjaśniło się a kuchnia choc biała to taka pełna ciepła
    SZczęsliwego Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobają mi się takie wnętrza, jak rano się wchodzi, to aż chce się żyć bo jest tyle światła. I co najważniejsze nie jest tak strasznie prosto, piękne meble, akcesoria. Miło spędzać czas w takiej kuchni. Zastanawiam się tylko czy takie kuchnie są zwykle otwarte na salon czy raczej oddzielone drzwiami, na przykład widziałam w Barausse prestigowe drzwi przesuwne, nie chodzi mi o harmonijkowe tylko taki proste, szynowe. Ja na przykład nie lubię jak po całym domu roznosi się zapach, czy jak mam bałagan to żeby goście go widzieli z salonu :P W każdym razie podsumowując, kuchnia bardzo mi się podoba.Zdecydowanie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monna a wiesz ze ostatnio i mnie takie drzwi przesuwane chodzą po głowie:)? Maja klimat. Dziękuje za opinie :)

      Usuń
  10. Pięknie! Mój nowy ulubiony blog! Chyba będę częściej siadać do kompa, i odwiedzać. A czy masz też Instagram? Pozdrawiam serdecznie Czarodziejko :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Kuchnia to moje ulubione miejsce w domu! Zawsze spędzałam tam najwięcej czasu! Właśnie z mężem przeglądamy oferty na mieszkania krzyki i przede wszystkim zwracam uwagę na przestronną kuchnię! Obiecałam sobie, że jak będziemy zmieniać mieszkanie to w nowym będę miała w kuchni wyspę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Joasiu , piękne zmiany zaszły w Twojej kuchni , bardzo mi się wszystko podoba . Wspaniałe jest to , że wiele tęczy robicie sami - przez to Wasze mieszkanie jest szlachetne , dużo drewna i pięknych detali wspaniale wpasowujacych się w klimat Waszego domku ❤ Jak wspaniale byłoby mieć taki własny kącik 😊 Pozdrawiam serdecznie 😊 Kasia Baran

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, przepraszam - rzeczy nie tęczy 😄

    OdpowiedzUsuń
  14. I really like your new decorative designs! it's so beautiful so much and good idea on site.

    หนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję Ci ogromnie. Zupełnie się nie spodziewałam ;). Już piszę maila.

    สมัคร D2BET

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja właśnie zastanawiam się nad lekką odmianą w swojej kuchni i pomyślałam o fototapetach. Nawet widziałam już kilka interesujących wzorów w sklepie Dekowizja, i chciałam się tylko zapytać co wy sądzicie o takim rozwiązaniu?

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobrze to wygląda, bardzo przejrzyście i ciepło. Dlatego też wart postawić na jakieś fajne rolety. Na stronce http://slonko.eu znajdziecie bardzo dużo fajnych propozycji na rolety

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne wnętrze! :) Bardzo jasne masz pomieszczenia. Sama się teraz staram w takim stylu urzadzac mieszkanie. Ostatnio aby je troche ozywic kupilam https://yourhomestory.com.pl/dodatki/boze-narodzenie. Musze przyznac, ze prezentuje sie slicznie. Szczegolnie przy zgaszonych swiatlach w mieszkaniu

    OdpowiedzUsuń
  20. Teraz kuchnia prezentuje się o wiele lepiej… stała się bardziej jasna i przestronna. W mojej kuchni również dominuje biel, a na ścianie widnieje czarno-biały plakat podobny to tych plakatów https://studioplama.pl/kategoria/fotografia-plakaty/ . Takie zestawienie kolorów cieszy oko i jest bardzo oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
  21. บ้านผลบอล goal สด พินิจพิจารณาบอล ผลบอลคืนวันนี้



    แม้ท่านต้องการจะพนันบอลออนไลน์รวมทั้งมองบอลออนไลน์ไปพร้อมเพียงกันเว็บของพวกเราตอบปัญหาที่สุดแล้วในประเด็นการให้บริการที่คุ้มที่สุดเพราะว่าเว็บของพวกเราเป็นเว็บไซต์นอกเหนือจากต่างถิ่นที่เป็นเว็บไซต์ตรงไม่ผ่านเอเย่นต์ เป็นเว็บไซต์ที่มีค่าทดแทนให้กับสมาชิกสูงขึ้นยิ่งกว่าเว็บไซต์อื่นหลายเว็บไซต์อย่างยิ่งจริงๆ รวมทั้งอย่างที่รู้ๆกันดีอยู่แล้วว่าในตอนนี้เว็บไซต์แทงบอลออนไลน์มีจำนวนมากด้วยเหตุนี้การจะเลือกหาเว็บไซต์ที่ตอบปัญหาก็คงจะจำต้องใช้เวลาพอควร แม้กระนั้นวันนี้ท่านสามารถพนันกับเว็บไซต์ที่ตอบปัญหาแบบเว็บไซต์ของพวกเราได้แล้วตรงนี้



    พอใจสอบถามรายละเอียดอื่นๆเหมาะไลน์แอด ID: @ufa98v2

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobre światło w każdym pomieszczeniu jest potrzebne, choć w kuchni odgrywa ono znaczącą rolę. Jeśli jednak mamy okno na południe to może być za gorąco i wtedy warto pomyśleć o zasłonięciu okien roletami. Tutaj http://zloterolety.pl/ można znaleźć ich szeroki wybór

    OdpowiedzUsuń
  23. dziękuję dr Ellen za przysługę, którą mi wyświadczyłeś. Jestem bardzo podekscytowany, ponieważ mój najemca w końcu spłacił mój dwuletni czynsz. zapłacił pieniądze, a teraz nie ma go w moim domu. Bez ciebie nie byłbym w stanie wyciągnąć od niego pieniędzy. Postawiłem go przed sądem, ale dali mu mnóstwo czasu na spłatę długu, ale dziękuję za to, że spłaciłeś go w mgnieniu oka. Obiecuję, że będę nadal zeznawał online i wszędzie o twojej potężnej pracy. Jeśli masz którykolwiek z poniższych problemów, skontaktuj się z dr Ellen przez WhatsApp: +2348106541486
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    1) niewierność
    2) dłużnicy uporczywi
    3) wytrwali najemcy
    4) nieterminowa spłata kredytu
    5) narkomania
    6) słaba sprawność seksualna
    7) powtarzająca się aborcja
    8) niepłodność
    9) Awans w pracy
    10) magiczny pierścień
    11) Rozwód
    12) Odzyskaj swojego byłego
    13) Przełam obsesję
    14) Wróć do zaklęcia nadawcy
    15) Czary ochronne
    16) Szczęśliwy urok
    17) Zaklęcia wygrywające na loterii
    18) gejowskie zaklęcia miłosne
    19) Lesbijskie zaklęcia miłosne Bez względu na to, jakie masz problemy, dr Ellen ci pomoże.
    WhatsApp: +2348106541486
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com

    OdpowiedzUsuń