Blog o miłości do urządzania własnego gniazdka... o miłości do shabby chic i do rzeczy pięknych...

Stare drzwi jako dekoracja?I prezenty dla Was


Kochani,💝

Czasami tak jest, że nic ciekawego nie przychodzi do głowy... a czasami pod wpływem impulsu, nagle wszystko zlepia się w spójną całość.


Zaczął się dziś grudzień, cudowny ciepły, choć zimny miesiąc. I mimo, że zawsze starałam się, aby już wcześniej pomyśleć o kalendarzu adwentowym, pierwszych zimowych akcentach, w tym roku pustka w głowie. Dzień wcześniej nie miałam jeszcze nic... Wiedziałam jedynie, że w garażu mam jakiś stary materiałowy kalendarz znaleziony na pchlim targu, z którego może ewentualnie odpruć woreczki:) 
30 listopada natknęłam się przypadkiem w ciągu dnia na ogłoszenie, iż ktoś pozbywa się starych babcinych drzwi... nic szczególnego, ale serce zabiło mi szybciej: )Zawsze stare drzwi, różnego typu jako wszelakie dekoracje widywałam w domach,, w zagranicznych gazetach wnętrzarskich w stylu shabby chic. Podobało mi się to bardzo :) Chociaż zupełnie nie wiem czemu.... 
To jest właśnie chyba klimat, to się czuje, tego się nie tłumaczy:)

Wyobraźcie sobie moją rozmowę wczoraj z mężem w południe na ten temat...."Kochanie, może miałbyś czas wieczorem pojechać po stare drzwi, znalazłam ogłoszenie, bo mi potrzebne..." :):):) Na początku było nawet zaciekawienie, a co to za drzwi, a po co itp. Ale jak P. usłyszał, że zniszczone pożółkłe drzwi chcę wstawić do salonu i robić na nich dekoracje uciął dyskusję krótko "Zwariuje" :) 

W każdym razie drzwi w późnych godzinach wieczornych wczoraj przyjechały do nas i mąż wniósł je do salonu :) Usłyszałam : "Na prawdę muszę być szalony, żeby Cię kochać":)

 Na podwórku skleciłam delikatny naturalny zielony wianek...i już czułam, że mimo iż na ostatnią chwilę - uda się do północy :) 
 A wszystko to z miłości :)






Do woreczków są schowane czekoladki oraz rodzinne zadania ;) 
"Gramy w grę", "Idziemy na nocny spacer", "Jedziemy do teatru" itp.

Aniołki znalezione już wcześniej w JYSK. Drewniane pasują do wielu stylizacji świątecznych ;)


 Wszystko zostało wykonane z tego co było w domu i wokół domu. Nawet świece adwentowe potraktowane zwykłym markerem. 



Także pierwsze zimowe akcenty już za nami. Niespodzianka dla małego synka bardzo się udała...oniemiał z wrażenia z rana :) A ja czuje już przyjemny klimat.... drzwi się nie pozbędę na pewno :)

A na koniec coś miłego dla Was :

Kto skomentuje tego posta i udostępni na facebooku weźmie udział w konkursie.
10 grudnia  wylosuję dwóch szczęśliwców, do którego polecą ;

1. Zestaw zimowych kubeczków 'Garden' + dwie cudowone gazety wnętrzarskie z Niemiec 
"Lisa Romance" o tematyce zimowej i Bożonarodzeniowej





2. Wspaniała pozycja wydawnictwa Dwie Siostry - poszukiwana, nigdzie niedostępna "Bóg się rodzi" z płytą, która jest niezbędnikiem w każdym domu na lata...



"Czym jest ta książka? Leksykonem, słownikiem, encyklopedią tradycji i zwyczajów okresu bożonarodzeniowego? Tak, tym wszystkim po trochu, jednak bez słownikowej sztywności definicji, bez encyklopedycznych regułek (...)
Książka prowadzi nas chronologicznie. Od  Adwentu i Andrzejek, przez Mikołajki i Wigilię, do Matki Boskiej Gromnicznej i karnawału; od  przygotowań do świętowania; od Pasterki do wizyty księdza po kolędzie; od wysyłania kartek z życzeniami do zabawy sylwestrowej. Jest w niej miejsce na tradycje świeckie i kościelne, katolickie i nie tylko, polskie i innych narodów. Spotkamy kilku świętych, znajdziemy kilka smakowicie brzmiących przepisów, kilka wróżb na cały rok.

Książka ta jest przede wszystkim odpoczynkiem i przyjemnością wieczornego czytania i oglądania po zabieganych (wyjątkowo w tym roku, czy może zawsze tak jest?) dniach grudniowych. Sama w sobie jest przygotowaniem (moim) do Świąt. DLA DZIECI I RODZINY. Na wspólne czytanie" (Stasiekpoleca)
Zapraszam do zabawy :)
JOASIA

Udostępnij poprzez:

Pogaduchy

37 komentarze:

  1. Kalendarz adwentowy i wianek po prostu piękne w swej prostocie. Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Drzwi mają w sobie coś magicznego. Wspaniały pomysł. Miałam kiedyś taką myśl żeby wyszukiwać stare drzwi i tchnąć w nie nowe życie. Chyba do niej powrócę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy Józefa Wilkonia! Jego rzeźby, jego ilustracje, jego samego. Gdy byłam w ciąży i nie bardzo mieliśmy pomysł na imię dla syna, mąż zaczął wodzić palcem po grzbietach książek na naszej półce i czytać imiona autorów. Na dłużej zatrzymał się przy "Księdze dżungli" z obrazkami Wilkonia. Może Józef? - zapytał, i tak zostało ;-) Mam nadzieję, że nasz Józek będzie miał równie artystyczne spojrzenie na świat jak jego wybitny imiennik. Dlatego też stajemy w szranki po książkę "Bóg się rodzi" - Wilkonia na półkach nigdy za mało, niech młody kształtuje gusta estetyczne na dobrych wzorcach. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Udostępniam poprzez konto z imienia i nazwiska - Dominiki Zaborowicz ;-)

      Usuń
  4. Czuć klimat świąt. Kalendarz adwentowy super wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie u Was!:) A drzwi, jakby były tam od zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe pomysły na adwentowy czas oczekiwania....

    OdpowiedzUsuń
  7. Starocia mają swój klimat i są niepowtarzalne...i świetnie się prezentują w Pani salonie;)...też mam podobne tylko odrapałam z nich trochę farby i efekt jest super..
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. W pierwszej chwili pomyślałam sobie - z choinki się urwała. Ale wyglada to wszytko razem pięknie po prostu! Prostota choćby nie wiem co - zawsze się obroni.
    Już jakis czas temu miałam słyszałam o tej książce, bardzo by nam się przydała (nie ukrywam). Staram się moim dzieciom przybliżać polskie zwyczaje oraz tradycje, nie jest to zawsze łatwe gdyż mieszkamy za granicą. Książka ma s sobie coś magicznego ... myślę,że byłaby idealna. Raz jeszcze gratuluje gustu!

    OdpowiedzUsuń
  9. och, och.... bardzo mi się podoba ta książka "Bóg się rodzi"... a przy okazji chciałam pochwalić fajne rozwiązanie na kalendarz adwentowy. Tak mi się podoba ,że muszę zrobić podobny :) Pozdrawiam GruAn

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! tylko niepotrzebnie się tak spieszyłaś, adwent zaczyna się w najbliższą niedzielę , to najkrótszy adwent z mozliwych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale bym chciała bardzo... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kalendarz wygląda ślicznie. Drzwi stanowią dla niego fantastycznie tło i tak naprawdę nawzajem podbijają sobie urodę. Sama od jakiegoś czasu szukam starych drewnianych Drzwi,ale u mnie mają pełnić funkcję wieszaka :). Z wielką chęcią stałabym się posiadaczką książki. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  13. kalendarz na starych drzwiach prezentuje sie rewelacyjnie. A co udostępniam może się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestes szalona :) <3 wyszlo pieknie! Anioły sa sliczne, nadaja niesamowity klimat!

    Dobroci!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie u Ciebie! Też mam sentyment do starych drzwi:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko z tzw. "Przydasi" to się przyda i to i tamto :)
    Poukładane dało piękną całość - pozazdrościć pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piékne dekoracje i piekny dom. Czerpie z Pani inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuje kochani. Inspiracja czasami przychodzi sama :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie spontaniczne twory :-)
    Cuuudnie wyszło.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Kalendarz fantastyczny. Drzwi mają spory potencjał, wcale się nie dziwię, że je przygarnelas :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny wystrój Asiu ��

    OdpowiedzUsuń
  22. Asiu! Zawsze byłaś kreatywna ale teraz już przechodzisz samą siebie. Od jakiegoś czasu obserwuję Twoje poczynania i jestem oczarowana! Pomysł w jaki wykorzystałaś stare babcine drzwi jest wyjątkowy a napis Home Sweet Home nabiera całkiem słodkiego wyrazu! Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  23. Drzwi masz przepiękne, ale też cudnie komponują się z wnętrzem. A zauważyłam też kalendarz wieczny, który od dawna mi się marzy, śliczny jest. Super do zdjęć, potem nie trzeba podpisywac jaka data:)

    Spróbuję mojego szczęścia w Twoim konkursie, marzy mi się płyta:) W sam raz dla mojego Synka do słuchania. Zaraz udostępniam post:)

    Pozdrawiam i ściskam mocno, jestem częstym gościem, niestety brakuje nieraz czasu na jakiś komentarz, postaram się to naprawić. Zapraszam też do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam. Ja trochę nie w temacie. Bardzo zależy mi na odpowiedzi. Jaki kolor ściany ma Pani u synka w pokoju ? Chodzi mi o dokładną nazwę i firmę farby. Bardzo mi się podoba. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo pomysłowa dekoracja z drzwi !!! Stroik adwentowy - piękno w prostocie zaklęte. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Urzadzone jest to wszystko rzeczywiście ze smakiem. Według mnie do wnętrza tego pasowałyby meble włoskie. Dobrze wykonane meble będą cieszyć oko przez bardzo długi czas. Zajrzyj na italmeble.pl i myślę że wybierzesz coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniały pomysł. Miałam kiedyś taką myśl żeby wyszukiwać stare drzwi i tchnąć w nie nowe życie. Chyba do niej powrócę;)
    ทางเข้า D2BET

    OdpowiedzUsuń
  28. A co sądzicie o fototapetach? Niedawno widziałem bardzo ciekawe fototapety 3d w sklepie fototapety24.net i zastanawiam się nad tym aby zmienić trochę przy ich pomocy aranżację swojej sypialni. Uważacie, że to dobry pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawa aranżacja, bardzo mi się podoba. Chociaż ja sama stawiam na nowoczesne wnętrza i dodatki. Na przykład zamierzam do domu kupić szklane drzwi z oferty https://lssystems.pl/ :) Myślę, że dodają charakteru wnętrzom.

    OdpowiedzUsuń
  30. Coraz częściej bywa tak że ludzie własnie kupują stare drzwi i dają je do renowacji, by je odświerzyć. No ale zastanawiam się jak to by było z aranżacją, projektowaniem wnętrz ze stylem trochę nowoczesnym a stare drzwi, czy dało by się to jakos połączyć. Jestem tez ciekawa ile za to musiałabym zapłacić projektantowi wnętrz https://projektowanie-wnetrz-online.pl/cennik-za-pomieszczenie/ by wszystko ładnie mi dopasował.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie sądziłam, że stare drzwi można tak wykorzystać. Super to wygląda i sama zastanawiam się czy czegoś takiego nie zrobić u siebie. Póki co jestem jednak na etapie wykończenia domu. Niedawno kupiliśmy podłogi od https://kronosfera.pl/ i powoli się urządzamy. Co prawda do zakupu dekoracji jeszcze wiele czasu, ale warto posiadać jakieś wyobrażenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny pomysł z wykorzystaniem drzwi jako dekoracji wnętrza. Nie przepadam za przepychem jeśli chodzi o różne ozdoby dlatego wolę aby mój salon został zaprojektowany profesjonalnie przez architekta https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/salon . Wówczas będę miała pewność, że nic w nim nie brakuje i jest idealnie zaaranżowany.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem w stanie zrozumieć, że ktoś taki styl lubi, komuś takie drzwi się podobają. Ja jednak stawiam na nowoczesność i producent drzwi kraków okazało się, że miał w swojej ofercie idealne drzwi dla mnie. Takie jakich szukałem właśnie, sprawdzają się w moim mieszkaniu na 100%. A jakość górna półka, na pewno na długie lata posłużą.

    OdpowiedzUsuń